Директор Інклюзивно-ресурсного центру взяв участь у розширеному засіданні колегії управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації
Директор Інклюзивно-ресурсного центру, Юрій Туровський, 21 лютого 2023 року взяв участь у розширеному засіданні колегії управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації, з метою узагальнення результатів роботи установ та закладів освіти у 2022 році та завдань щодо реалізації освітньої політики в умовах воєнного стану на 2023 рік.
Аналізуючи особливості діяльності та основні завдання ІРЦ в умовах воєнного стану Юрій Михайлович зазначив: "Війна застала інклюзивно-ресурсні центри на етапі змін, що відбулися в інклюзивній освіті. Так з 01 січня 2022 року вступили в дію Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти та Порядок організації інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти. Основними нововведеннями яких стало запровадження категорій (типів) особливих освітніх потреб (труднощів) на основі біо-психо-соціальної моделі інклюзивної освіти в заміну медичному підходу на основі діагнозів і нозології, що не дозволяв зосередитися на індивідуальних особливостях і потребах конкретної дитини".
"Бойові дії змусили залишити домівки велику кількість людей, починаючи з першого дня війни. Це зокрема вплинуло і на завдання, які стоять перед фахівцями інклюзивно-ресурсних центрів. Окрім вже звичних: проведення комплексної оцінки розвитку, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, супроводу дітей в закладах освіти додались:
- проведення комплексної оцінки та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб з ООП, які вимушені були змінити своє місце проживання (перебування) та:
- зараховані в інклюзивні класи (групи) закладів освіти і не отримують додаткових корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання;
- здобувають освіту з використанням технологій дистанційного навчання, але не отримують корекційно-розвиткових послуг за місцем навчання внаслідок особливостей психофізичного розвитку;
- також фахівці ІРЦ в окремих випадках, для осіб, які здобувають загальну середню освіту та тимчасово перебувають за кордоном, або для осіб, які перебувають на тимчасово окупованих територіях можуть проводити повторну комплексну оцінку розвитку в онлайн режимі;
Проте, якщо з тих чи інших причин під час переходу між рівнями освіти повторну комплексну оцінку пройти не вдалося, дія висновку, який використовувався на попередньому рівні освіти, подовжується на строк дії воєнного стану. Повторна комплексна оцінка для таких здобувачів освіти має бути проведена не пізніше ніж через три місяці після припинення чи скасування воєнного стану.
- крім того фахівці ІРЦ надають рекомендації щодо підтримки в освітньому процесі дітей, які зазнали психологічної травми", - сказав Юрій Туровський.
"В інклюзивно-ресурсних центрах Волинської області до початку воєнної агресії російської федерації працювало 156 висококваліфікованих фахівців-педагогічних працівників, які надавали та продовжують надавати допомогу дітям з особливими освітніми потребами.
З них лише 3 звільнились у зв’язку зі зміною місця проживання (виїздом за кордон).
Те, що вдалося зберегти основну цінність – людей, не може не тішити, адже на підготовку фахівця ІРЦ витрачається немалий ресурс, особливо, коли мова йде про практичних психологів, які повинні пройти спеціальне навчання по використанню міжнародних методик діагностики, які інклюзивно-ресурсний центр використовує під час комплексної оцінки розвитку осіб", - зазначив Юрій Михайлович.
Крім того, директор ІРЦ розповів про виклики, з яким стикаються керівники закладів освіти та фахівці ІРЦ у зв'язку з воєнною агресією. Основними з яких стали відсутність в закладах освіти корекційних педагогів, вчителів дефектологів для проведення корекційно-розвиткових занять та дія постанови КМУ № 590, якою затверджується Порядок виконання повноважень Державною казначейською службою в умовах воєнного стану. Відповідно до цього порядку органи управління освітою в територіальних громадах або заклади освіти не можуть придбати, а в свою чергу діти з ООП, яким організоване інклюзивне навчання не можуть отримати спеціальні засоби корекції, що передбачені Індивідуальною програмою розвитку цих дітей та допомагають їм опанувати освітню програму.
По завершенні заходу директор ІРЦ, Юрій Михайлович Туровський, був нагороджений грамотою Управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації за сумлінну працю у сфері надання послуг дітям з особливими освітніми потребами, високий професіоналізм та активну участь у методичних заходах підтримки інклюзивної освіти Волинської області.